La 14e semaine

JK:
  • Students were introduced to a few Christmas vocabulary terms: la neige, le bonhomme de neige, les cadeaux, le Père Noël,le renne, le sapin...
  • We played various games to review the vocabulary terms such as memory game, What's Missing, and Last Man Standing..


























 

SK:
  • We started on our seasons unit: Students learned what the four seasons are, the order of the seasonal cycle, what happens during each season, what we see... 
  • Students are able to answer simple questions with the help of visual cues such as:
    • En quelle saison est-ce qu'il neige?
    • En quelle saison est-ce que les feuilles tombent?
    • En quelle saison est-ce qu'on voit des fleurs?
    • En quelle saison est-ce qu'on voit beaucoup de feuilles?
    • En quelle saison est-ce qu'il fait froid/beau/frais/du soleil?







  •  
Grade 1:
  • We talked about daily routines: Je me réveille, je m'habille, je me brosse les dents...and organizing the events in order
  • We learned how to ask and tell the time using the 24 hour clock. (e.g. Quelle heure est-il? Il est dix heures - It is 10:00am. Il est quinze heures - It is 3:00pm).
  • We practiced by talking about what time we wake up and what time we go to sleep (e.g Je me réveille à...six heures. Je me couche à 20 heures...)













Grade 2:
  • We started a new unit on cultures. We learned about the different countries in the world. We talked about where we (or parents or grandparents) are from (e.g. Je viens de Chine, Je viens d'Inde..Je viens des États-Unis, etc.) and our ethnicities (e.g. Je suis... italien(ne), chinois(e), indien(ne)...etc.)

No comments:

Post a Comment